|
Caspian Journal of Dental Research، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۸-۱۶
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزشیابی برنامه های آموزشی بخشهای کودکان، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل از دیدگاه دانشجویان بر اساس الگوی CIPP |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: ارزشیابی امری حیاتی برای دستیابی به هدف های آموزش عالی می باشد. این مطالعه جهت بررسی میزان دستیابی به اهداف آموزشی در دانشکده دندانپزشکی بابل با کمک الگوی CIPP] زمینه (محتوا)، درون داد، فرآیند، برون داد[ از دیدگاه دانشجویان انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس الگوی CIPP در سه گروه اطفال، ارتودنسی و ترمیمی در میان دانشجویان ورودی 87 و 88 صورت گرفت. نمرات کل در هر حیطه محاسبه شده و نمرات کمتر از 50، 51-70 و 100-71 به ترتیب نامطلوب، نسبتاً مطلوب و مطلوب در نظر گرفته شد. آنالیز آماری با استفاده از آزمون های ANONA , T-test و Tukey HSD انجام شد و0.05>p معنی دار در نظرگرفته شد. یافته ها: میانگین نمرات در همه ی گروه ها مطلوب بود. میانگین نمرات اختصاص داده شده به حیطه های زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد در بین بخش های اطفال، ارتودنسی و ترمیمی معنی دار نبود. نتیجه گیری: بر اساس نظر دانشجویان، گروههای اطفال، ارتودنسی و ترمیمی دانشکده دندانپزشکی بابل در دستیابی به اهداف آموزشی موفق بودند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدلهای آموزشی،دانشجوی دندانپزشکی،آموزش،ارزشیابی |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluation of educational programs of pediatrics, orthodontics and restorative departments of babol dental school from the perspective of the students based on the CIPP model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Evaluation is a critical issue to achieve the goals of academic education. The aim of this study was to evaluate the achievement level of educational objectives in Babol dental school using the CIPP (content, input, process, and product) model based on the point of view of students. Materials &Methods: This cross-sectional study was performed using a researcher made questionnaire based on CIPP model for three educational groups of pediatrics, orthodontics and restorative dentistry among dental students accepted in 2008 and 2009. Total scores were calculated for each field and categorized as undesirable, relatively desirable and desirable with scores below 50, 51-70 and 71-100, respectively. Statistical analysis was performed using ANONA, T-test and Tukey HSD tests and p< 0.05 was considered significant. Results: The mean scores were desirable in all groups. Mean scores allocated to the content, input, process and product areas were not significantly different in the pediatrics, orthodontics and restorative dentistry groups. Conclusion: Based on the student’s point of view, the pediatrics, orthodontics and restorative dentistry departments of Babol dental school were successful in achieving educational goals. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Educational Models, Dental student, Education, Evaluation |
|
نویسندگان مقاله |
میترا طبری | mitra tabari babol,iran. بابل،ایران.
زیبا نورعلی | ziba nourali babol,iran. بابل،ایران.
ثریا خفری | soraya khafri babol,iran. بابل،ایران.
سمانه قره خانی | samane gharekhani babol,iran. بابل،ایران.
ایمان جهانیان | iman jahanian babol,iran. بابل،ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.cjdr.ir/browse.php?a_code=A-10-226-1&slc_lang=en&sid=en |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
دیگر موضوعات وابسته |
نوع مقاله منتشر شده |
مقاله پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|