مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلد ۲۰، شماره ۱۲، صفحات ۶۸-۷۴

عنوان فارسی تجربه پرستاران از مدیریت درد بیماران در بخش اورژانس
چکیده فارسی مقاله سابقه و هدف: با توجه به اینکه تجارب پرستاران از مدیریت درد بیماران بخش اورژانس انعکاسی از احساسات، تفکرات و نگرشهای آنان در این رابطه میباشد؛ شناسایی تجارب آنها میتواند پایه ای جهت مواجهه با چالشهای مربوطه باشد. این مطالعه با هدف تبیین تجارب پرستاران در رابطه با مدیریت درد بیماران مراجعه کننده به بخش های اورژانس انجام شد.  مواد و روش‌ها: در این مطالعه کیفی 14 پرستار شاغل در بخش های اورژانس بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از نمونه گیری هدفمند مشارکت نمودند. اطلاعات از طریق مصاحبه فردی، عمیق و نیمه ساختار جمع آوری و پس از پیاده سازی مصاحبه ها بر روی کاغذ به صورت همزمان و به روش تحلیل محتوای قراردادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها دو مضمون "موانع و چالشهای مدیریت درد" و" حق تسکین درد بیمار محور " استخراج گردید. نتایج بیانگر وجود چالشهایی چون اختیارات محدود، نظارت ناکارآمد ... در حیطه سازمانی- حرفه ای و مواردی چون ترس از عوارض، اهمال کاری ... در حیطه عوامل انسانی بود. همچنین تسکین درد به عنوان یک حق بنیادین که تحقق آن مستلزم مراقبت بیمارمحور میباشد، حاصل شد. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر علی رغم وجود چالشهای متعدد در مدیریت درد بیماران بخش اورژانس، تسکین درد بیمار یکی از اولویت های مراقبتی و از حقوق اولیه انسانی می باشد. لذا، تأکید بر ارزشهای زیربنایی حرفه پرستاری و توجه به نیازها و حقوق منحصربفرد بیماران میتواند در مدیریت صحیح درد مؤثر باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت درد، بخش های اورژانس، مطالعه کیفی، پرستاری اورژانس.

عنوان انگلیسی Nurses’ Experience of Pain Management in Patients Referred to the Emergency Department
چکیده انگلیسی مقاله BACKGROUND AND OBJECTIVE: Considering that the experience of nurses in pain management in patients in the emergency department is a reflection of their feelings, thoughts and attitudes in this regard, identification of their experiences can be the basis for dealing with the challenges. The present study was conducted to explain the experiences of nurses regarding pain management in patients referred to the emergency department. METHODS: In this qualitative study, 14 nurses working in emergency departments of hospitals affiliated to the Tehran University of Medical Sciences participated through purposive sampling. The data were collected through individual, in-depth and semi-structured interviews and were simultaneously analyzed by conventional content analysis after transcribing the interviews. FINDINGS: Based on the data analysis, two themes of "challenges and barriers to pain management" and "right to patient-centered pain relief" were extracted. The results indicate the existence of challenges such as limited authority, inefficient supervision, and etc. in organizational‐professional areas such as fear about side effects, negligence, and etc. in the domain of human factors. Pain relief was also found as a fundamental right that requires patient-centered care. CONCLUSION: Based on the results of this study, despite the numerous challenges in pain management in the emergency department, patient relief is one of the care priorities and fundamental human rights. Therefore, emphasis on the fundamental values of nursing profession and paying attention to patients' individual needs and rights can be effective in managing the pain properly.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرپی مانوکیان | A Manookian
علوم پزشکی تهران

سمیه مولایی | S Molaee
علوم پزشکی تهران

ناهید دهقان نیری | N Dehghan Nayeri
علوم پزشکی تهران


نشانی اینترنتی http://jbums.org/browse.php?a_code=A-10-3863-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/95/article-95-1570142.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده تحقیقی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات