مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۷۴-۷۸

عنوان فارسی عوامل تاثیر گذار بر مقبولیت استفاده از یادگیری سیار
چکیده فارسی مقاله سابقه و هدف: در سالهای اخیر استفاده از فناوری های همراه در تعدادی از زمینه ها افزایش یافت. با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری اطلاهات و ارتباطات و فراگیر شدن استفاده از ابزار های سیار در آموزش، هدف از این مطالعه بررسی عوامل تاثیر گذار بر مقبولیت استفاده از یادگیری سیار می باشد. مواد و روشها: این مطالعه مقطعی بر روی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال تحصیلی 93-1392 انجام شد. اطلاعات مربوط به مقبولیت یادگیری سیار، سن، جنس، دستگاه مورد استفاده، زمان و مکان استفاده بوسیله پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: در بررسی متغیر های سن، جنس و زمان استفاده از لحاظ میزان یادگیری سیار در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل هیچ تفاوت معنی داری مشاهده نشد. اما بین نوع وسیله سیار و مکان استفاده از وسیله سیار از لحاظ میزان یادگیری سیار تفاوت معنی داری مشاهده شد. نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که مکان و نوع وسیله بر مقبولیت یادگیری سیار موثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عوامل تاثیر گذار، مقبولیت، یادگیری سیار

عنوان انگلیسی Evaluation of Factors Affecting Students’ Acceptance of Mobile Learning Use
چکیده انگلیسی مقاله BACKGROUND AND OBJECTIVE: Recently, the use of mobile technology has significantly increased in a number of fields. With regard to the increasing development of information and communication technologies and the pervasive use of mobile devices for educational purposes, we aimed to evaluate the factors affecting the acceptance of mobile learning use. METHODS: This cross-sectional study was conducted on the medical students of Babol University of Medical Sciences during 2013-2014. Data related to the acceptance of mobile learning including age, gender, type of device, as well as the time and place of device use, were collected using a questionnaire afterwards, the obtained data were evaluated. FINDINGS: Mobile learning was not significantly correlated with age, gender, or time of device use among the students of Babol University of Medical Sciences. However, mobile learning was significantly correlated with the type of device and the place of use. CONCLUSION: The results showed that the type of device and the place of use had significant impacts on the acceptance of mobile learning. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Effective Factors, Acceptance, Mobile Learning

نویسندگان مقاله کیومرث نیازآذری | k niazazari
مازندران-ساری دانشگاه آزاد اسلامی

فاطمه طاهری | f taheri
بابل-خیابان مدرس-کوی شش دری -بنبست اعطم-پلاک18


نشانی اینترنتی http://www.jbums.org/browse.php?a_code=A-10-1443-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش پزشکی
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات