|
مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلد ۵، شماره ۵، صفحات ۳۳-۳۶
|
|
|
عنوان فارسی |
نظرات اعضاء هیات علمی در مورد طرح تدوین درس |
|
چکیده فارسی مقاله |
سابقه و هدف: یکی از راه های انکار ناپذیر در ارتقای کیفیت آموزش، برنامه ریزی درسی و داشتن طرح درس است. برنامه ریزی درسی فرآیندی است جهت تعیین هدف های مناسب و تشخیص مسائل، نیازها، امکانات و محدودیت هایی که برای رسیدن به آن هدف ها موجود است. این تحقیق جهت تعیین نظرات اساتید در مورد برنامه ریزی درسی انجام گردید. مواد و روش ها: این مطالعه بر روی 53 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه شامل 8 سوال دموگرافیک و 24 سوال برای تعیین نظرات افراد جمع آوری گردید. یافته ها: براساس نتایج این مطالعه 88% افراد با تدوین طرح درس قبل از شروع دوره آموزشی موافق اند. ولی حجم کار زیاد را مانع تهیه طرح درس می دانند. 60.4% از افراد تمام جلسات درس خود را براساس طرح درس تدوین شده تدریس نموده و آنرا در ارتقا کیفی تدریس خود موثر می دانند، ولی 49.1% آنان از این که طرح درس در ابتدای دوره آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گیرد، مخالفند. نتیجه گیری: چنانچه اساتید از امتیازات داشتن طرح درس آگاهی یابند، مسلما از اینکه آنرا در اختیار دانشجویان قرار دهند استقبال خواهند نمود، همچنین با توجه به درخواست اساتید به برگزاری بعضی از کارگاه های آموزشی مانند طرح درس نویسی و روش های نوین تدریس لازم است توسط مسئولان نیز به این نیاز پاسخ داده شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نظرات، اساتید، برنامه ریزی درسی |
|
عنوان انگلیسی |
Instructors’ point of view about lesson planning, Semnan Medical University, 2002 |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Objective: Designing and having lesson plan is one of the main points in promotion of education quality. Designing is a process determine the goals and recognize the needs, facilities and limitations which exit. This study was done to determine the university instructors’ viewpoint about designing. Methods: This study was done on 53 instructors of Semnan University of Medical Sciences. Data was gathered by a questionnaire with 8 demographic questions and 24 questions for determining the instructors’ viewpoint. Findings: According to the results, 88% of cases were agreement on written lesson planning. 60.4% used lesson plan in teaching and believed that it is effective in promotion of education quality. But, 49.1% were disagreement to be given the lesson plan to the students. Conclusion: Findings showed that positive attitude to lesson planning causes instructors be interested in giving the lesson plan to students. Also, holding lesson-planning workshop for instructor is necessary. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Instructors, Lesson planning, Medical teaching |
|
نویسندگان مقاله |
معصومه صابریان | m saberian
سعید حاجی آقاجانی | s haji aghajani
راهب قربانی | r ghorbani
مجتبی ملک | m malek
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.jbums.org/browse.php?a_code=A-10-1370-218&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
بیوشیمی |
نوع مقاله منتشر شده |
تحلیلی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|