|
مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلد ۵، شماره ۵، صفحات ۶۲-۶۶
|
|
|
عنوان فارسی |
روند تحصیلی فارغ التحصیلان مامایی و دانشجویان ورودی سال های ۷۶-۱۳۷۱، دانشگاه علوم پزشکی بابل |
|
چکیده فارسی مقاله |
سابقه و هدف: یکی از روش های قابل توجه در ارزیابی نظام آموزشی دانشگاه ها وضعیت روند تحصیلی فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دوران تحصیلی می باشد. بدین منظور وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بر روی کلیه 120 نفر از فارغ التحصیلان رشته مامایی ورودی سال های 76-1371 انجام شد و اطلاعات لازم از بایگانی آموزشی دانشگاه گردآوری شد. یافته ها: وضعیت تحصیلی دانشجویان ورودی های 76-1371 تفاوت قابل ملاحظه ای نداشت در ارتباط با خصوصیات دموگرافیک و چگونگی وضعیت تحصیلی دانشجویان، نتایج نشان داد که دانشجویان زیر 20 سال و مجرد میانگین دروس (16.6) در مقایسه با میانگین دروس دانشجویان غیر خوابگاهی (16.1) وضعیت بهتری داشتند و ارتباط بین وضعیت سکونت دانشجویان با میانگین دروس معنی دار بوده است (P< 0.008). همچنین بین وضعیت روند تحصیلی دانشجویان با سهمیه های مختلف ارتباط معنی داری وجود داشت (P< 0.000). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه بر لزوم توجه بیشتر مسئولان آموزش به نحوه پذیرش دانشجو و فراهم نمودن امکانات لازم جهت تسهیل در امر تحصیل دانشجویان متاهل تاکید می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فارغ التحصیلان، رشته مامایی، وضعیت آموزشی، مقطع تحصیلی |
|
عنوان انگلیسی |
Quality of education in midwifery graduates of admitted students of Babol Medical University from 1992 to 1997 |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Objective: In evaluation of educational system in the universities, one of the methods is to study the quality of education status of graduates in different courses during their study. The aim of this study was to determine the educational quality of midwifery students of Babol Medical University. Methods: This descriptive and analytical study was performed on 120 midwifery graduates who admitted in Babol Medical University from 1992-97. Data was gathered by archive of the university’s education office. Findings: Quality of education status of students who entered the university from 1992 to 1997 was not satisfactory. Considering demographic status and quality of education, the results showed that the mean score of students under 20 years and single (16.6) in comparison to no dormitory’s students (16.1) was in better condition. There was a significant relationship between dormitory condition of students and their education status (P< 0.008). Also, there was a significant relationship between quota that entered the university and quality of education (P< 0.000). Conclusion: According to the results, it is recommended to improve admitted students and to provide necessary facilities for education of married students. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Midwifery graduates, Educational status, Educational degree |
|
نویسندگان مقاله |
مولود آقاجانی دلاور | m aghajani delavar
شبنم امیدوار | sh omidvar
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.jbums.org/browse.php?a_code=A-10-1370-224&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
بیوشیمی |
نوع مقاله منتشر شده |
تحلیلی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|